Шановні власники транспортних засобів!

         У зв’язку з прийнятими змiнами та доповненнями до п. 15 в редакцii Постанови КМУ № 599 вiд 13.06.202З р. до Постанови КМУ № 1388, ГСЦ МВС Україи надiслав розпорядження, за яким громадяни, що володiють транспортними засобами на пiдставi нотарiально посвiдченого доручення, з вiдсутнiми iдентифiкацiйними номерами, у разi звернення до ГСЦ щодо надання Висновку (Дозволу) про присвоення та нанесення спецiального iндивiдуального iдентифiкацiйного номера, зобов’язанi в якості заявника залучати до цiєї процедури власника ТЗ, який зазначений в реестрацiйних документах

 

Прийом документів ТСЦ з питань присвоення та нанесення спецiальних iндивiдуальних iдентифiкацiйних нoмepiв на безномерних ТЗ за заявою третіх осiб за нотарiально посвiдченим дорученням – призупинено

 

Особи, якi володiютъ успадкованими безномерними транспортними засобами, мають право звертатись із заявами до ГСЦ з питанъ присвоення та нанесення спецiального iндивiдуального iдентифiкацiйного номера на загальних підставах

        

Суцільне дослідження (огляд) ідентифікаційних номерів ТЗ на предмет встановлення їх дійсності – відмінено

 

Обов’язкове дослідження, як зазначено в абзаці п’ятому названої Постанови, проводиться лише у випадках «… першої державної реєстрації транспортних засобів, що були в експлуатації за кордоном» та  в інших, зазначених в Постанові випадках

 

Транспортні засоби, які мали одну і більше реєстрацій в Україні, обов’язковому експертному дослідженю не підлягають

 

В абзаці другому Постанови зазначено, що експертне дослідження ідентифікаційних номерів ТЗ, яке передує державній реєстрації (перереєстрації), знятю з обліку ТЗ може проводитись виключно за бажанням його власника

 

Транспортним засобам, у реєстраційних документах яких відсутня інформація щодо ідентифікаційних номерів кузова, шасі (рами), зареєстрованим до 18 жовтня 2006 р., протягом двох років з дня набрання чинності постановою КМУ від 10 вересня 2022 р. № 1019 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації транспортних засобів, допуску громадян до керування транспортними засобами», а зареєстрованим на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України – протягом двох років з дня припинення або скасування воєнного стану на відповідній території, присвоюються та наносяться на них спеціальні індивідуальні номери на підставі заяви особи, за якою такий транспортний засіб був зареєстрований, з подальшою перереєстрацією такого транспортного засобу в порядку, установленому цим Порядком

 

У разі коли протягом зазначених строків таким транспортним засобам не буде присвоєно, не нанесено на них спеціальні індивідуальні номери та не здійснено їх перереєстрацію – такі транспортні засоби вважаються незареєстрованими на території України

 

В порядку інформування власників ТЗ слід зазначити, що виявлення працівниками дорожної поліції кримінальних ознак зміни ідентифікаційного номера, або виявлення факту його пошкодження (унеможливлення візуалізації знаків) – є прямою підставою для затримання ТЗ з подальшим обов’язковим проведенням дослідження ідентифікаційного номера на предмет встановлення його дійсності

 

Відповідальність за керування ТЗ з незаконно зміненими ідентифікаційними номерами тепер покладається виключно на його власника зі всіма подальшими наслідками

 

**************************************************************

 

В практиці Бюро «Сантодор» останнього часу почастішали випадки виявлення фактів несанкціонованих втручань у VIN код автомобіля з метою навмисного приховування (маскування) слідів його кримінального  минулого

 

За статистикою роботи Бюро в період з січня 2020 до серпня 2023 року транспортні засоби, які були набуті шляхом оформлення нотаріально посвідченого доручення, в 62,3 % випадків мали підроблені ідентифікаційні номери

 

Враховуючи цю обставину Бюро наполегливо радить автовласникам не ігнорувати доцільність обов’язкової перевірки підібраного для придбання бувшого в користуванні ТЗ на предмет дійсності його ідентифікаційного (VIN) номера, а також відсутність чи наявність слідів маскування об’ємного відновлювального ремонту транспортного засобу після ДТП